Stačí povedať Google a všetci si predstavíme najznámejší vyhľadávač. Samotný Google sa prezentuje tým, že jeho cieľom je organizovať informácie z celého sveta a sprístupňovať ich širokej verejnosti. Avšak táto spoločnosť poskytuje aj prvotriedne a ľahko dostupné produkty a služby nie len jednotlivcom, ale aj firmám a neziskovým organizáciám.

Medzi takéto služby patria napríklad Google Books, Google Sky, Google Apps pre neziskové organizácie, YouTube pre neziskové organizácie, Google Analytics, Google + a mnoho iných. 

Ale počuli ste už o službe o Google Ad Grants? Ak nie, verte že nie ste jediný. Pre mnohých je tento pojem neznámy – zahalený rúškom tajomstva. Čo však táto, nie príliš známa služba od spoločnosti Google prináša a aké sú jej výhody?

Google-ad-grants

Poďme na to príkladom. Predstavte si, že máte k dispozícii 10 000 USD mesačne na nepeňažnú inzerciu v službe Google Ads. Čo všetko by ste dokázali s takýmto rozpočtom dosiahnuť? Čo takto sa prostredníctvom digitálneho sveta podeliť o svoje poslanie s ľuďmi po celom svete, získať ďalších dobrovoľníkov a prilákať nových darcov? Znie to skvele, však? 

A presne toto je cieľom služby Google Ad Grants. Vďaka grantu v hodnote 10 000 USD pomáha neziskovým organizáciám šíriť ich poslanie a zviditeľniť sa v reklamnej sieti. Aj tu však existujú isté pravidlá a podmienky, za ktorých je možné sa o grant prihlásiť. 

Poďme však postupne… 

Ako získať Google Ad Grants?

Každá neziskovka, ktorá má záujem o grant musí spĺňať určité kritéria. Poďme si ich teda vymenovať:

nezisková organizácia sa musí nachádzať v jednej z krajín, kde spoločnosť Google poskytuje tento grant,

v danej krajine musí mať status charitatívnej organizácie, ktorý je platný,

prihláška musí obsahovať potvrdenie o nediskriminácii a prijatie použitia daru,

nezisková organizácia musí mať funkčný web, na ktorom bude uvedené dostatočné množstvo zodpovedajúcich informácií.

Spoločnosť Google uvádza, že: „do programu Google Ad Grants sa nemôžu registrovať štátne subjekty ani organizácie, nemocnice a lekárske spolky, školy, centra starostlivosti o dieťa, akademické inštitúcie ani univerzity. Dobročinné sekcie vzdelávacích organizácií sa registrovať môžu.”

Popísali sme si, kto sa môže o grant prihlásiť. Teraz sa poďme pozrieť na to, aké podmienky treba dodržať.

Google-ad-grants

Medzi najdôležitejšie, ktoré samotný Google uvádza na svojej stránke patria:

reklamy musia byť len textové – žiadne videá ani obrázky,

zobrazujú sa iba na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google pod reklamami platiacich inzerentov,

všetky kampane musia využívať cielenie pomocou kľúčových slov,

maximálna cena za kliknutie bude 2 USD,

každý mesiac budete mať k dispozícii 10 000 USD 

Okrem týchto základných existujú aj ďalšie, ktoré treba dodržiavať. Stačí totižto iba jednu porušiť a za následok to bude mať zamietnutie vášho účtu. Medzi tieto ďalšie patria:

miera prekliku (CTR) celého účtu musí mať hodnotu viac ako 5%,

kľúčové slová nesmú byť jednoslovné ani príliš všeobecné,

kľúčovým slovom nesmie byť názov konkurencie,

kľúčové slová musia mať skóre kvality vyššie ako 3, 

jedna reklamná skupina musí obsahovať minimálne dve textové reklamy, 

reklama musí používať minimálne dve rozšírenia reklamy, 

geografické cielenie musí byť relevantné, 

účet musí byť aktívne spravovaný (minimálne raz za 30 dní sa doň prihlásiť).

Keď už ste oboznámený so všetkými pravidlami a spĺňate podmienky pre získanie grantu, môžete prejsť k ďalšiemu kroku. Týmto krokom je registrácia do systému TechSoup Slovensko. Tento systém sa stáva sprostredkovateľom medzi spoločnosťou Google  a vašou neziskovkou. Približne týždeň po odoslaní všetkých potrebných dokumentov by ste mali dostať odpoveď o potvrdení vašej registrácie. Ak je registrácia schválená, tak nasleduje krok samotnej registrácie do systému Google Ad Grants. Približne po 2-3 dňoch po registrácii vám zašlú odpoveď a ak bude všetko v poriadku, môžete začať využívať výhody, ktoré ste nadobudli.

Google-ad-grants

Prečo je vlastne dobré využívať Google Ad Grants? Prináša nejaké výhody?

Samozrejme, že áno. Prostredníctvom grantu od spoločnosti Google môžete ako neziskovka zacieliť reklamu vo vyhľadávaní na konkrétnych používateľov, viete prostredníctvom kampaní získať nových dobrovoľníkov a dokonca prilákať ďalších darcov. 

Okrem toho vďaka ďalšiemu nástroju od spoločnosti Google – Analytics, môžete získať viacero užitočných informácií, ktoré vám pomôžu pri optimalizácii vašich kampaní. Môžete sledovať výkon spustených kampaní, merať konverzie, sledovať popularitu kľúčových slov a iné. 

Vieme, že získavanie grantu je niekedy zdĺhavým procesom. My však dúfame, že sme vám aspoň trošku ušetrili čas, ktorý by ste strávili pri vyhľadávaní „ako získať Google Ad Grants“ a pomohli vám zhrnúť, z akých krokov tento proces pozostáva. 

Autori: Petra Kocáková, Ľuboš Dubovec

Leave a Reply