⏳ čas čítania: 2 min.

Väčšina neziskových organizácií má stránku na Facebooku, Instagrame alebo alebo inej sociálnej sieti. Ale sociálne médiá v neziskovom svete sú viac ako získavanie „lajkov“. Sú skvelým  nástrojom, ktorý umožňuje organizáciám s obmedzenejšími rozpočtami rýchlo a nákladovo efektívne osloviť široké publikum. Tieto platformy umožňujú rozprávať príbeh vašej organizácie. 

Na druhej strane sociálne médiá nie sú len o vysielaní informácií, ale tiež poskytujú príležitosti spojiť sa s podporovateľmi, budúcimi darcami alebo dobrovoľníkmi a môžu podporiť úsilie o získanie finančných prostriedkov.

Poďme sa pozrieť na to, akým obsahom možno zaujať vaše publikum. 

1. Uverejňujte interaktívny obsah 

Zvýšte mieru zapojenia vašich fanúšikov stránky rôznymi súťažnými postami (tak, aby ste neporušovali pravidlá), hádankami, doplňovačkami, kvízmi a podobne.

Interaktívny obsah na sociálnych sieťach vám môže prilákať nových dobrovoľníkov alebo môžete dosiahnuť viac kliknutí na vašu darcovskú stránku.

2. Dbajte na vizuálnu stránku príspevkov 

Vizuály majú na sociálnych sieťach vysoký výkon, takže ku každému príspevku nezabudnite priložiť pútavý farebný obrázok alebo grafiku. Využiť pritom môžete niekoľko bezplatných nástrojov – ako napríklad Canva. 

Obsah s relevantnými obrázkami má o 94 % viac zobrazení ako obsah bez obrázkov.”

3. Tvorte a zdieľajte viac videí 

Video je jedným z najpútavejších a najrýchlejšie rastúcich typov obsahu, ktorý môžete zverejniť na sociálnych sieťach. Práve vďaka videu máte unikátnu možnosť dať o sebe vedieť. Video reklamy sú obľúbeným médiom nielen pre výkonnostný marketing, ale aj pre rozšírenie povedomia o značke, firme alebo neziskovej organizácií. Mnoho zobrazení videa môže viesť k zvýšeniu dosahu, zapojeniu a zviditeľneniu vašej neziskovej organizácie.

4. Pravidelný community management

Budujte si vzťahy so svojimi fanúšikmi. Poskytnite svojim sledovateľom fantastický používateľský zážitok v sociálnych sieťach tým, že budete mimoriadne reagovať na ich komentáre a správy. 

5. Dajte dôvod fanúšikom, aby vás sledovali 

Dajte potenciálnym (a súčasným) fanúšikom dôvod, aby vás sledovali na viacerých platformách. Prispôsobte svoj obsah používateľom jednotlivých kanálov.

Pomocou Facebooku rozprávajte príbehy o ľuďoch, ktorí majú prospech z vašej práce. Informujte o vašich cieľoch, víziach a aktivitách, ktoré robíte. Taktiež môžete zdieľať rôzne štatistiky, fakty, citáty, rozhovory s ľuďmi, ktorí sú spojení s vašou neziskovkou.  Použite Snapchat a Instagram na vykreslenie vizuálneho obrazu a zdieľanie zákulisných informácií a hlášok. 

6. Tvorte zábavný obsah, ktorý zaujme

Neziskovým organizáciám, ktoré ukazujú trochu ľudskosti a humoru, sa na sociálnych sieťach darí. Uistite sa, že akýkoľvek zdieľaný obsah má zmysel pre konkrétne publikum a hlas vašej značky. Publikujte zábavné meme, obrázky alebo citáty na témy, ktoré sú v súlade s identitou vašej neziskovej organizácie. 

7. Využívajte platené reklamy a boostovanie príspevkov 

Jedným z najlepších spôsobov, ako rozšíriť svoje publikum a získať väčšiu publicitu, je investovať miernu sumu do platených reklám. Dobre platené reklamy môžu propagovať váš obsah, zvýšiť počet konverzií a pomôcť vám osloviť nových ľudí. 

Petra Kocáková

Študovala som marketingový a obchodný manažment na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Práve tam som sa začala viac zaujímať o oblasť online marketingu. Momentálne pracujem ako Social Media Manager v marketingovej agentúre 2CREATE Advertising a popri práci sa venujem správe sociálnych sietí pre Digital Marketing Club.